31.5 C
Athens
Πέμπτη, 22 Αυγούστου, 2024
ΑρχικήΝέα ΤάξηΠαγκόσμια πρωτιά στο Άμπου Ντάμπι! Αυτό που ετοιμάζουν μάλλον θα έρθει παντού

Παγκόσμια πρωτιά στο Άμπου Ντάμπι! Αυτό που ετοιμάζουν μάλλον θα έρθει παντού

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Ανακλήθηκε μέλι λόγω νοθείας

Οι αρχές της Σλοβενίας ανακάλεσαν από την αγορά μέλι ανθέων νοθευμένο με πρόσθετα σάκχαρα. To νοθευμένο μέλι που ανακλήθηκε από την αγορά της Σλοβενίας. Οι αρχές της Σλοβενίας ανακάλεσαν από την αγορά μέλι λόγω νοθείας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων της χώρας UVHVVR, στο πλαίσιο του επίσημου ελέγχου, πήρε δείγμα από ανθόμελο που

Καιρός: Έρχεται νέο κύμα κακοκαιρίας από την Ιταλία – Πότε θα «χτυπήσει» την Ελλάδα

Νέο κύμα κακοκαιρίας αναμένεται να «χτυπήσει» στη χώρα μας την επόμενη εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ, Παναγιώτη Γιαννόπουλο, αναμένεται ένα νέο κύμα κακοκαιρίας από την Ιταλία, το οποίο θα επηρεάσει τη δυτική και βόρεια Ελλάδα. Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε πως έπεσαν χιλιάδες κεραυνοί από χθες το απόγευμα στη χώρα κυρίως στην

Θα μας τρελάνει ο καιρός: Βροχές τέλος, Σαββατοκύριακο «στο φούρνο» και μετά κακοκαιρία αλά ιταλικά

Οι καιρικές συνθήκες των επομένων ημερών είναι αν μη τι άλλο...αλλόκοτες. Η ανάσα δροσιάς που πήραμε χθες μετά από σχεδόν 50 μέρες λαμβάνει σταδιακά τέλος με τον υδράργυρο να παίρνει σταδιακά την ανιούσα. Ωστόσο νέο κύμα κακοκαιρίας αναμένεται να πλήξει τη χώρα την ερχόμενη εβδομάδα, προερχόμενο από την Ιταλία. Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο της ΕΡΤ

Μεγάλη φωτιά στη Χαλκιδική – Επιχειρούν και εναέρια μέσα

Συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε στη Χαλκιδική. Πιο συγκεκριμένα, η φωτιά καίει σε δασική έκταση στην περιοχή Σιβήρη και έχει πραγματοποιηθεί μεγάλη κινητοποίηση της Πυροσβεστικής. Στο σημείο για την κατάσβεση επιχειρούν 25 πυροσβέστες, 1 ομάδα πεζοπόρου της δεύτερης ΕΜΟΔΕ, 12 οχήματα και 1 Ε/Π. Παράλληλα, στο σημείο συνδράμουν υδροφόρες ΟΤΑ.

Χερσώνα: Ρωσικός πύραυλος Kh-38 καταστρέφει ουκρανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις (βίντεο)

Η ρωσική Αεροπορία πραγματοποίησε επίθεση στην περιοχή της Χερσώνας με τη χρήση πυραύλου Kh-38, καταστρέφοντας έναν χώρο αποθήκευσης και επισκευής εξοπλισμού σκαφών, καθώς και υποδομές διαμονής προσωπικού.  Ο πύραυλος Kh-38 είναι το κύριο πυραυλικό όπλο της ρωσικής Αεροπορίας για αποστολές κρούσης χειρουργικής ακρίβειας και αντικατέστησε στον ίδιο ρόλο τον παλαιότερο Kh-25. Δείτε το βίντεο:  🪖
spot_imgspot_img

Μέχρι το 2025, αυτό μπορεί να συμβαίνει στο διεθνές αεροδρόμιο Zayed του Άμπου Ντάμπι.

Το αεροδρόμιο είναι γνωστό για τις υποδομές υψηλής τεχνολογίας του και πρόσφατα επαινέθηκε από τον επιχειρηματία Έλον Μασκ με τις λέξεις «Οι ΗΠΑ πρέπει να καλύψουν τη διαφορά».

Τώρα εγκαινιάζει το Smart Travel Project της, το οποίο στοχεύει στην εγκατάσταση βιομετρικών αισθητήρων σε κάθε σημείο ελέγχου αναγνώρισης του αεροδρομίου, από γκισέ check-in μέχρι θαλάμους μετανάστευσης, αφορολόγητα ταμεία, σαλόνια αεροπορικών εταιρειών και πύλες επιβίβασης.

Τα βιομετρικά είναι οι βιολογικές μετρήσεις που μας προσδιορίζουν ως άτομα. Οι αισθητήρες σημαίνουν ότι σε οποιοδήποτε σημείο απαιτείται έγγραφο για πρόσβαση, η ταυτότητα του επιβάτη και η κατάσταση ταξιδιού μπορούν να επαληθευτούν με αναγνώριση προσώπου ή ίριδας.

Η καινοτομία
Στο Άμπου Ντάμπι, η τεχνολογία χρησιμοποιείται ήδη σε ορισμένα τμήματα του αεροδρομίου, ιδιαίτερα σε πτήσεις που εκτελεί η συνεργαζόμενη αεροπορική εταιρεία Etihad. Ωστόσο, η φιλοδοξία της να επεκταθεί σε ολόκληρη τη ροή επιβατών είναι μια σημαντική ανακάλυψη.

«Επεκτείνουμε σε εννέα σημεία επαφής και αυτό θα ήταν μια παγκόσμια πρωτιά», λέει ο Andrew Murphy, επικεφαλής πληροφοριών στο αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι.

“Είναι σχεδιασμένο χωρίς να απαιτείται προεγγραφή, οι επιβάτες αναγνωρίζονται και πιστοποιούνται αυτόματα καθώς μετακινούνται μέσα στο αεροδρόμιο, επιταχύνοντας σημαντικά την όλη διαδικασία.”

Ο Murphy εξηγεί ότι όποιος φτάνει για πρώτη φορά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είτε είναι κάτοικοι είτε τουρίστες, συλλέγει τα βιομετρικά του στοιχεία από την Ομοσπονδιακή Αρχή για την Ταυτότητα, την Ιθαγένεια, τα Τελωνεία και την Ασφάλεια Λιμένων (ICP).

Το σύστημα του αεροδρομίου πατάει σε αυτή τη βάση δεδομένων για να επαληθεύσει τους επιβάτες καθώς περνούν από σημεία ελέγχου.

«Η πραγματική μοναδική φύση είναι ότι αυτή η συγκεκριμένη βιομετρική λύση εδώ είναι να συνεργαστεί με την ICP για να χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα προκειμένου να κάνει αυτή την εμπειρία επιβατών απρόσκοπτη. Και γι’ αυτό όλοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν», εξηγεί.

Ο Murphy λέει ότι ο σκοπός είναι να διευκολυνθεί η ροή των επιβατών, κάνοντας τη διέλευση πολύ πιο γρήγορη. Η αρχική εφαρμογή το έχει αποδείξει μέχρι στιγμής.

«Οι άνθρωποι αναφέρουν ότι πηγαίνουν στην πύλη σε λιγότερο από 15 λεπτά και όταν σκεφτείς ότι πρόκειται για μια τεράστια εγκατάσταση, […] ικανή να εξυπηρετήσει 45 εκατομμύρια επιβάτες, για να μπορεί να μετακινηθεί ένας επιβάτης μέσω ενός αεροδρομίου αυτού του μεγέθους μέσα σε λίγα λεπτά είναι πραγματικά πρωτοποριακό», ισχυρίζεται.

Σε μια έρευνα του Οκτωβρίου 2023 από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), το 75% των επιβατών ισχυρίστηκε ότι θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει βιομετρικά δεδομένα από τα χάρτινα διαβατήρια και τις κάρτες επιβίβασης.

Για το υπόλοιπο 25% των ανθρώπων, που μπορεί να αισθάνονται άβολα με την τεχνολογία ή να προτιμούν τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις, ο Murphy λέει ότι η μετάβαση από μια πιο παραδοσιακή διαδικασία επαλήθευσης θα παραμείνει μια επιλογή.

Το να δίνεται στους επιβάτες η επιλογή να περάσουν από την αναγνώριση προσώπου ή όχι υποστηρίζεται από διεθνείς φορείς χάραξης πολιτικής, ειδικά όταν αφορά όσους δεν έχουν συνηθίσει να διέρχονται από ένα αεροδρόμιο.

«Εάν κάποιος ταξιδεύει μόνο μία φορά κάθε δύο ή τρία χρόνια, όπως συμβαίνει για πολλούς, πολλούς, πολλούς ανθρώπους, τότε στην πραγματικότητα μπορεί να προτιμήσει μια ανθρώπινη αλληλεπίδραση για να τους καθοδηγήσει», λέει η Louise Cole, επικεφαλής εμπειρίας πελατών και διευκόλυνσης για ΙΑΤΑ.

«Νομίζω ότι το ανθρώπινο άγγιγμα εξαρτάται από την προσωπική επιλογή και δίνει στους πελάτες μια επιλογή που αντικατοπτρίζει αυτό που έχουμε σε άλλα περιβάλλοντα», προσθέτει.

Επιπλέον, εάν ταξιδεύετε με μικρά παιδιά, η επίδειξη εγγράφων σε ένα μέλος του προσωπικού εξακολουθεί να είναι απαραίτητη, αν και το όριο ηλικίας μπορεί να διαφέρει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο.

«Διατηρούμε το σύστημα προορισμένο για άτομα ηλικίας 12 ετών και άνω επειδή διαπιστώνουμε ότι με τα μικρότερα παιδιά […] τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους αλλάζουν αρκετά γρήγορα», εξηγεί ο Murphy.

Θα μπορούσε επίσης να είναι θέμα συμμόρφωσης με παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές και πολιτική.

«Υπάρχουν και άλλες πτυχές του διεθνούς ταξιδιού που αφορούν παιδιά για τις οποίες μπορεί να μην ενδείκνυται η χρήση βιομετρικών στοιχείων», λέει ο Cole. «Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το παιδί ταξιδεύει με τον κατάλληλο φροντιστή», λέει.

Άλλα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο βασίζονται επίσης λιγότερο στο χαρτί και περισσότερο στα βιομετρικά στοιχεία.

Στην έκθεση του Οκτωβρίου 2023 από την IATA, το 46% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είχε χρησιμοποιήσει την τεχνολογία σε ένα αεροδρόμιο στο παρελθόν.

Ωστόσο, κανένα αεροδρόμιο δεν θεωρείται επίσημα χωρίς διαβατήριο.

Το αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης είναι ένας από τους ηγέτες στην εφαρμογή της τεχνολογίας. Όπως το Άμπου Ντάμπι, έχει επίσης συνεργαστεί με την αρχή μετανάστευσης της κυβέρνησής της για να αναπτύξει μια βιομετρική άδεια προσβάσιμη τόσο από τους κατοίκους όσο και από τους τουρίστες. Το σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά, από αυτόν τον μήνα .

Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, το Tokyo Narita, το Tokyo Haneda και το Indira Gandhi International του Δελχί έχουν επίσης λανσάρει βιομετρικούς τερματικούς σταθμούς σε κάποιο σημείο κατά τη διέλευση.

Η αφοσίωση των αεροδρομίων της Μέσης Ανατολής και της Ασίας-Ειρηνικού τα τοποθετεί ως πρωτοπόρους, σύμφωνα με τον Cole.

«Αυτές οι περιοχές θέτουν τα πρότυπα για τη βιομετρική ενσωμάτωση στα αεροπορικά ταξίδια», λέει.

Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κάνουν επίσης σημαντικά βήματα προόδου.

Πέρυσι, η IATA συνεργάστηκε με την British Airways για να δοκιμάσει την πρώτη πλήρως ενσωματωμένη διεθνή πτήση ψηφιακής ταυτότητας.

Πετώντας από το Χίθροου και φτάνοντας στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο της Ρώμης, ένας υπό δοκιμή επιβάτης πέταξε μόνο με την ψηφιακή του ταυτότητα, γνωστή ως επαληθεύσιμη διαπίστευση W3C. Το διαβατήριό του, η βίζα και το ηλεκτρονικό του εισιτήριο αποθηκεύτηκαν σε ψηφιακό πορτοφόλι, όλα επαληθευμένα με βιομετρική αναγνώριση.

Στις ΗΠΑ, η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων έχει εφαρμόσει βιομετρικά στοιχεία στις ζώνες αφίξεων και των 96 διεθνών αεροδρομίων της, με πενήντα τρεις τοποθεσίες να διαθέτουν επίσης την τεχνολογία διαθέσιμη κατά την αναχώρηση.

Καθώς αεροδρόμια όπως το Άμπου Ντάμπι επεκτείνουν τη χρήση βιομετρικής τεχνολογίας, θα μπορούσαν να αποτελέσουν το σημείο αναφοράς για άλλες ζώνες διέλευσης που θα ακολουθήσουν, ανοίγοντας το δρόμο για ταξίδια χωρίς έγγραφα.

photo: pixabay

Διαβάστε εδώ

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img