25.2 C
Athens
Δευτέρα, 2 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑτζέντα 2030Guardian: “Θάβει” την Αθήνα για τα πεζοδρόμια και τους “κακούς” δρόμους –...

Guardian: “Θάβει” την Αθήνα για τα πεζοδρόμια και τους “κακούς” δρόμους – Nα γίνει πόλη των 15′

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Καιρός: Από αύριο ζέστη και μπόρες, αλλά ριζική αλλαγή μετά το πρώτο δεκαήμερο – Τι έρχεται

Ανεβαίνει η θερμοκρασία μετά την τελευταία κακοκαιρία, αλλά οι βροχές δεν θα εκλείπουν με την αστάθεια να συνεχίζεται και τις επόμενες μέρες. Η μετεωρολόγος Χριστίνα Σούζη έκανε λόγο για βροχές σε Κυκλάδες, Κρήτη και Δωδεκάνησα. Συγκεκριμένα άνοδος της θερμοκρασίας και βροχές στα δυτικά θα είναι τα χαρακτηριστικά του καιρού για τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου

Μπορέλ – Στάρμερ: Σοκαρισμένοι από την “δολοφονία” των έξι Ισραηλινών ομήρων

«Αυτοί οι αθώοι νέοι άνδρες και γυναίκες θα έπρεπε να είχαν μεταφερθεί κάπου με ασφάλεια και να είχαν επανενωθεί με τους οικείους τους εδώ και πολύ καιρό. Βρισκόμαστε στο πλευρό όλων των ομήρων», έγραψε ο Μπορέλ στο X. «Χρειαζόμαστε μια κατάπαυση του πυρός για να λήξει αυτή η τραγωδία και να επιστρέψουμε όλους τους ομήρους

Οι Ρώσοι κερδίζουν και τανκς εκτός από νίκες: Leopard 2 και M1A1 Abrams κάποια από τα ουκρανικά λάφυρα (βίντεο)

Πλέον οι Ρώσοι δεν προελαύνουν μόνο εναντίον των ουκρανικών θέσεων, αλλά κερδίζουν και παραπάνω εξοπλισμό. Βίντεο δείχνει Ρώσους στρατιώτες να έχουν «αιχμαλωτίσει» δύο «δυτικά» τανκς. Ένα Leopard 2 και ένα M1A1 Abrams. Δείτε το βίντεο: The Russian army tows a damaged German-made Leopard 2A6 tank and an American M1A1 Abrams ODS-SA of the Ukrainian army.

Πρέβεζα: Σφοδρή σύγκρουση μηχανής με φορτηγάκι στη Φιλιππιάδα – Δύο νεκροί

Δυο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο με μοτοσικλέτα που σημειώθηκε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Κυριακής, στον κόμβο Βησσαρίωνα, στη Φιλιππιάδα της Πρέβεζας. Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η μοτοσικλέτα συγκρούστηκε με προπορευόμενο φορτηγάκι. Από τη σφοδρή σύγκρουση έχασε τη ζωή του το ζευγάρι που επέβαινε στη μηχανή, ένας 58χρονος και μία

Νερό: Πόσα μικροπλαστικά πίνετε; Φορητή, οικονομική και εύχρηστη συσκευή μπορεί να μετρήσει τα μικροπλαστικά

Οικονομική και ασύρματη φορητή συσκευή για γρήγορο και ευαίσθητο ποσοτικό προσδιορισμό μικρο/νανοπλαστικών. Η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι πια παραπάνω από αισθητή, με τις συνέπειές της φαίνονται μέρα με τη μέρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι τεράστιες ποσότητες πλαστικού που ρυπαίνουν το περιβάλλον, πόλεις, βουνά, ποτάμια και ωκεανούς. Τα μικρο- και τα νανοπλαστικά βρίσκονται στην τροφή, το
spot_imgspot_img

Οι ντόπιοι και οι τουρίστες παραπονιούνται ότι το περπάτημα στα πεζοδρόμια της ελληνικής πρωτεύουσας με τα πόδια μπορεί να γίνει επικίνδυνο.

Μεσημέρι, σε έναν δρόμο στο κέντρο της Αθήνας, σκόνταψα, ακουμπώνοντας το δεξί μου πόδι σε ένα μαρμάρινο σκαλί που προεξείχε στο πεζοδρόμιο μπροστά από την είσοδο ενός καταστήματος επίπλων. Διαγνώστηκα με κάταγμα ώμου. Επτά μήνες αργότερα η φυσιοθεραπεία συνεχίζεται“.

Σε αυτό δεν είμαι καθόλου μόνος. Οι κακοί δρόμοι της Αθήνας αποτελούν καθημερινά εμπόδια που ευθύνονται για τέτοιους τραυματισμούς (ή ακόμη χειρότερους). Όπως το μαρμάρινο σκαλοπάτι που οι υπάλληλοι του δημαρχείου αργότερα χαρακτήρισαν παράνομο έτσι διάφορα “εμπόδια” ξεκινώντας από μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα – καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο στο πεζοδρόμιο, αναφέρει ο συντάκτης.

O Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας αναγνώρισε ότι μεγάλο μέρος της πόλης έχει «σημαντικές προκλήσεις προσβασιμότητας» και δεσμεύτηκε να κάνει την πόλη πιο φιλική προς τους πεζούς. «Θα εργαστούμε εντατικά για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης, να αντικαταστήσουμε κατεστραμμένα πεζοδρόμια, να εισαγάγουμε ράμπες», είπε νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι, εκτιμώντας ότι το 44% των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρία δυσκολεύεται να περπατήσει στους δρόμους.

«Όλοι φαίνεται να πιστεύουν ότι τα πεζοδρόμια είναι προέκταση της περιουσίας τους», δήλωσε ένας συνταξιούχος, εξηγώντας γιατί το περπάτημα στην Αθήνα είχε γίνει μια τόσο επικίνδυνη πράξη.

Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν μειωθεί εάν η ελληνική πρωτεύουσα δεν ήταν ένας τόσο δημοφιλής τουριστικός προορισμός.

Όλο και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν συμβουλές σε πλατφόρμες όπως το Tripadvisor σχετικά με το «πώς να αποφύγετε να σκοντάψετε ή να πέσετε ενώ περπατάτε;»

«Έχω συνηθίσει σε πεζοδρόμια σε καλύτερη κατάσταση στην πόλη από την οποία κατάγομαι», έγραψε ο Ντένι, ένας Αμερικανός που επισκέφτηκε την πρωτεύουσα πέρυσι. «Αυτό που με απασχολεί είναι το παραπάτημα ή το παραπάτημα… Είναι εντάξει να περπατάς στο δρόμο όταν το πεζοδρόμιο φαίνεται επικίνδυνο;»

Η τρομερή κατάσταση των αθηναϊκών πεζοδρομίων εξηγεί γιατί «οι πιο ευάλωτοι πεζοί έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τους δημόσιους χώρους», λέει η ομάδα για τα δικαιώματα των πεζών, “Pezi”, σημειώνοντας ότι άτομα με αναπηρία, γονείς με καροτσάκια ή ηλικιωμένοι άνθρωποι σπάνια εμφανίζονται στο δρόμους της πόλης.

“Έγινα μέλος της Pezi πριν από 20 χρόνια όταν άρχισα να παρατηρώ πόσο δύσκολο ήταν για τον ηλικιωμένο πατέρα μου να περπατήσει μόλις 200 μέτρα, επειδή σε οποιοδήποτε πεζοδρόμιο σήμαινε να ανεβοκατεβαίνω, να πηδάμε από εδώ ως εκεί, για να αποφεύγω όλα τα εμπόδια.” λέει ο Νίκος Στάππας, μηχανικός περιβάλλοντος. «Δυστυχώς η πρόοδος ήταν πολύ αργή. Υπάρχουν αποτελεσματικές πολιτικές χαμηλού κόστους που θα μπορούσαν εύκολα να εφαρμοστούν, αλλά ο σχεδιασμός είναι παντού. Νομίζω ότι οι άνθρωποι έχουν χάσει τελείως την ελπίδα τους».

Τα παράνομα σταθμευμένα οχήματα δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Τα πεζοδρόμια συχνά καταλαμβάνονται από ιδιοκτήτες εστιατορίων και καφέ που εκμεταλλεύονται τον δημόσιο χώρο ως «αποκλειστικούς» χώρους τραπεζοκαθισμάτων. Τα περισσότερα πεζοδρόμια είναι έχουν ζαρντινιέρες, σκουπίδια, κάδους σκουπιδιών, κολωνάκια και στύλους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απαιτούνται τόσο ισχυρά αντανακλαστικά όταν περπατάτε σε πεζοδρόμια που είναι αδιάβατα επειδή είναι τόσο στενά.

Άλλος ένας μεγάλος ένοχος το αυτοκίνητο

Η Αθήνα έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά κατοχής αυτοκινήτου στον κόσμο: 816 στους 1.000 ανθρώπους στην πόλη έχουν δικό τους αυτοκίνητο.

Μπορεί η ελληνική πρωτεύουσα να γίνει ποτέ φιλική στο περπάτημα;

Σε μια εποχή που η κλιματική αλλαγή έχει επικεντρώσει τη συζήτηση στην ιδέα της πόλης των 15 λεπτών η παραπάνω σημαντική ερώτηση τίθεται από αστικούς σχεδιαστές, γεωγράφους, μηχανικούς και αρχιτέκτονες.

Αν ήταν στο χέρι μου θα απαγορευόταν η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο ιστορικό κέντρο, λέει ο
αντιδήμαρχος Ανδρέας Γραμματικογιάννης

Ο Αλέξανδρος Μπαρτζώκας-Τσιόμπρας, πολεοδόμος που έχει περάσει τα τελευταία τρία χρόνια συντονίζοντας το έργο Walkable Athens, πιστεύει ότι υπάρχουν λύσεις αλλά μόνο εάν γίνουν σκληρές επιλογές και εφαρμοστούν οραματικές πολιτικές. «Οποιαδήποτε ενέργεια πρέπει να είναι ολιστική», λέει, τονίζοντας ότι η συντριπτική πλειονότητα των πεζοδρομίων αποκαλύφθηκε όχι μόνο πιο στενά από όσο θα έπρεπε, αλλά και σε άθλια κατάσταση. «Για να βελτιώσουμε τα πεζοδρόμια πρέπει να ξεπεράσουμε το ζήτημα της στάθμευσης και για να το κάνουμε αυτό πρέπει να βελτιώσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες, να δημιουργήσουμε σταθμούς κοινής χρήσης ηλεκτρικών ποδηλάτων στις στάσεις του μετρό, να εισαγάγουμε ένα τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης τύπου Λονδίνου και δρόμους απαγόρευσης στάθμευσης».

Στο γραφείο του στον έκτο όροφο, ο Ανδρέας Γραμματικογιάννης, ο αντιδήμαρχος Αθηναίων δείχνει μια στοίβα από χοντρά κίτρινα αρχεία που αυξάνονται με αξιώσεις αποζημίωσης. «Αυξάνονται κάθε εβδομάδα γιατί τόσοι πολλοί έχουν ατυχήματα στους δρόμους μας», λέει. «Αν ήταν στο χέρι μου τα αυτοκίνητα θα απαγορευόταν από το ιστορικό κέντρο, ώστε να μπορέσουμε να επικεντρωθούμε στην εγκατάσταση αξιοπρεπών διαδρομών για τους πεζούς. Στο τέλος της ημέρας πρέπει να αποφασίσουμε τι είδους χαρακτήρα θέλουμε να έχει η πόλη μας».

(photo: eurokinissi)

Διαβάστε εδώ

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img