25.1 C
Athens
Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑτζέντα 2030Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ζητούν επείγουσες αρωγές πριν την αυστηροποίηση των εκπομπών CO2

Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: Ζητούν επείγουσες αρωγές πριν την αυστηροποίηση των εκπομπών CO2

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Χειροπέδες σε τέσσερα άτομα για τους πυροβολισμούς στον Κολωνό

Χειροπέδες σε τέσσερα άτομα πέρασε η ΕΛ.ΑΣ. για τους πυροβολισμούς που σημειώθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης, στον Κολωνό. Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του Action24, το περιστατικό σημειώθηκε περίπου στις 19:50, στην πλατεία Σ. Πετρούλα, όταν τρεις Ρομά, κατήγγειλαν ότι τους ξυλοκόπησαν και πυροβόλησαν εναντίον τους. Οι αστυνομικές Αρχές έσπευσαν στο σημείο και μετά από έρευνες

Βόλος: Πτώμα εντοπίστηκε στη θάλασσα – Ανήκει στον 40χρονο που επιτέθηκε με ψαροντούφεκο στον πατέρα του (upd)

(Ανανέωση αρχικού κειμένου 10:30) Στον 40χρονο που τραυμάτισε τον πατέρα του με ψαροντούφεκο στο κρανίο και στο στήθος ανήκει η σορός που εντοπίστηκε σήμερα το πρωί στην περιοχή των Πευκακίων στον Βόλο. Τα στελέχη του Λιμεναρχείου διαπίστωσαν ότι πρόκειται για άνδρα ηλικίας μεταξύ 40-50 ετών. Κατά τις ίδιες πληροφορίες κοντά στο σημείο όπου εντοπίστηκε το

Οι Ουκρανοί λένε πως κατέρριψαν 42 drones και έναν ρωσικό πύραυλο

Η αντιαεροπορική άμυνα ενεργοποιήθηκε σε εννέα ουκρανικές περιφέρειες, ανακοίνωσε η Πολεμική Αεροπορία μέσω της εφαρμογής Telegram ύστερα από σχεδόν 31 μήνες από την έναρξη της πλήρους κλίμακας ρωσικής εισβολής. Ο Σέρχιι Λίσακ, κυβερνήτης στην περιφέρεια Ντνιπροπετρόφσκ, στην κεντρική Ουκρανία, δήλωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία είχε καταρρίψει έναν πύραυλο στην περιοχή του, χωρίς να αναφερθούν θύματα.

Πόλεμος στο Σουδάν: Εκατοντάδες χιλιάδες ζωές σε κίνδυνο στην Ελ Φάσερ 

Εκατοντάδες χιλιάδες ζωές απειλούνται εξαιτίας των μαχών στην πολιορκημένη πόλη Ελ Φάσερ του Σουδάν, προειδοποίησαν χθες Τετάρτη αξιωματούχοι του ΟΗΕ, εκφράζοντας ανησυχία για την περαιτέρω κλιμάκωση της σύρραξης στο Νταρφούρ. Ο πόλεμος στο Σουδάν ξέσπασε τη 15η Απριλίου 2023 ανάμεσα στις ένοπλες δυνάμεις, υπό τον στρατηγό Άμπντελ Φάταχ αλ Μπουρχάν, και τους παραστρατιωτικούς των Δυνάμεων

Ρωσική επέλαση και ανακατάληψη περιοχών στο Κουρσκ – Διασπούν την ουκρανική άμυνα και στην Ζαπορίζια!

Oι Ρώσοι συνεχίζουν τις ανακαταλήψεις περιοχών στο Κουρσκ, μειώνοντας κατά πολύ την υπό ουκρανική κατοχή περιοχή και οδηγώντας της ουκρανικές δυνάμεις προς τα σύνορα. Την ίδια στιγμή διασπούν και την ουκρανική άμυνα στο Καμενσκόγιε στην Ζαπορίζια, μετά την ξαφνική επίθεση που ξεκίνησαν προ δύο ημερών και η οποία παράγει θετικά αποτελέσματα για τους Ρώσους. Kursk
spot_imgspot_img

Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζήτησαν επισήμως σήμερα από τις Βρυξέλλες «επείγοντα μέτρα αρωγής» για να αντιμετωπίσουν την αυστηροποίηση, το 2025, των προδιαγραφών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), στις οποίες θεωρούν πως δεν μπορούν να ανταποκριθούν, ιδιαίτερα εξαιτίας της μείωσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) «καλεί τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να προτείνουν επείγοντα μέτρα αρωγής πριν τεθούν σε ισχύ το 2025 οι νέοι στόχοι σχετικά με το CO2 για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ACEA.

Χάρη στην αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων και τη βελτίωση των θερμικών κινητήρων, οι κατασκευαστές έχουν σεβαστεί μέχρι τώρα τη λεγόμενη προδιαγραφή CAFE (Corporate Average Fuel Economy), η οποία τους επιβάλλει, υπό την απειλή μεγάλων προστίμων, να σέβονται έναν ετήσιο μέσο όρο εκπομπών ανά όχημα που πωλούν.

Όμως η συνεχής μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων από τα τέλη του 2023 (12,6% των πωλήσεων στην Ευρώπη τους 12 τελευταίους μήνες, έναντι 13,6% ένα χρόνο νωρίτερα) περιπλέκει τα δεδομένα.

«Διαδραματίζουμε το ρόλο μας στη μετάβαση» με τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων, υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, όμως «μας λείπουν ουσιώδεις προϋποθέσεις για να τονώσουμε την παραγωγή και την υιοθέτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών: υποδομές φόρτισης και διανομής υδρογόνου, καθώς και ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον παραγωγής, προσβάσιμη πράσινη ενέργεια, φορολογικά κίνητρα και αρωγές για την αγορά οχημάτων, και ασφαλής προμήθεια πρώτων υλών, υδρογόνου και μπαταριών».

«Αυτό δημιουργεί την αποθαρρυντική προοπτική να επιβληθούν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα μπορούσαν να επενδυθούν καλύτερα στη μετάβαση προς την ουδετερότητα άνθρακα, ή την προοπτική να υπάρξουν αχρείαστες μειώσεις παραγωγής, απώλειες θέσεων εργασίας και εξασθένηση της αλυσίδας εφοδιασμού και της ευρωπαϊκής αξίας», προειδοποιούν οι κατασκευαστές.

«Ζητούμε επιμόνως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προωθήσει το 2025 τις αναθεωρήσεις των κανονιστικών ρυθμίσεων για το CO2 για τα ελαφρά οχήματα και για τα βαρέα οχήματα, οι οποίες σήμερα προβλέπονται για το 2026 και το 2027 αντιστοίχως», ζητάει ακόμη η ACEA, της οποίας προεδρεύει ο επικεφαλής της Renault Λούκα ντε Μέο.

Αποστασιούμενη από τους ανταγωνιστές της, η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Stelantis, υπεραμύνθηκε την Κυριακή της επιβολής της νέας προδιαγραφής με δηλώσεις στο Γαλλικό Πρακτορείο: «Όλοι γνωρίζουν από καιρό τους κανόνες, όλοι είχαν το χρόνο για να προετοιμασθούν και συνεπώς τώρα είμαστε στην κούρσα», δήλωσε ο επικεφαλής της Stelantis Κάρλος Ταβάρες.

Η ACEA, σε ανεπίσημη διακοίνωσή της την οποία επικαλούνται το Bloomberg και η Le Monde και η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ούτε διαψευσθεί, πρότεινε στις 13 Σεπτεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ενεργοποιήσει μια σπάνια κατεπείγουσα διαδικασία και να αναβάλλει για δύο χρόνια την επιβολή των ενισχυμένων προδιαγραφών.

Οι κατασκευαστές υπολογίζουν το ποσό των ενδεχόμενων προστίμων σε 13 δισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με το έγγραφο αυτό. Ή διαφορετικά θα είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την παραγωγή τους οχημάτων με θερμικούς κινητήρες κατά περισσότερο από δύο εκατομμύρια μονάδες, «δηλαδή το ισοδύναμο άνω των οκτώ εργοστασίων», με τις συνεπαγόμενες απώλειες θέσεων εργασίας.

Οι κατασκευαστές θα μπορούσαν επίσης να αγοράσουν πιστώσεις εκπομπών από λιγότερο ρυπογόνους κατασκευαστές, αλλά έτσι θα επιδοτούσαν ουσιαστικά τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί εξαιτίας διαφόρων παραγόντων: η Γερμανία, πρώτη ευρωπαϊκή αγορά, κατάργησε τα μπόνους για την αγορά τους, τα μικρότερα μοντέλα μόλις που αρχίζουν να βγαίνουν στην αγορά και οι αγοραστές ανησυχούν για την περιορισμένη αυτονομία τους και για τα ακόμη ανεπαρκή δίκτυα φόρτισης.

Όμως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν και πάλι το 2025 στην Ευρώπη και να φθάσουν από 20% ως 24% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, σύμφωνα με μελέτη που δόθηκε την Τρίτη στη δημοσιότητα από την ομάδα σκέψης Transport & Environment (Μεταφορά και Περιβάλλον).

(ΑΠΕ -ΜΠΕ / photo: freepik)

Διαβάστε εδώ

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img