18.1 C
Athens
Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠόλεμοςΑμυντική βιομηχανίαHS/VTOL: Τo μέλλον των αεροπορικών Ειδικών Δυνάμεων

HS/VTOL: Τo μέλλον των αεροπορικών Ειδικών Δυνάμεων

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Δολοφονία 43χρονης στο Αγρίνιο: «Πήγα να την αγκαλιάσω και άκουσα το μπαμ» – Τι ισχυρίστηκε στην απολογία του ο 30χρονος

Ο 30χρονος που δολοφόνησε την 43χρονη Δώρα στο Αγρίνιο πυροβολώντας την εξ’ επαφής μέσα στο αυτοκίνητό της, κατά τη διάρκεια της απολογίας του ισχυρίστηκε ότι «πήγα να την αγκαλιάσω και άκουσα το μπαμ». Παράλληλα ανέφερε πώς «ήθελα να είμαι μαζί με τη Δώρα, δεν ήθελα να της κάνω κακό». Όπως υποστήριξε, την απείλησε ότι θα

Δρ Stefan Haas (TÜV AUSTRIA Holding AG) στο cibum: «Είμαστε καλύτεροι από όλους τους φορείς πιστοποίησης»

Ο Δρ Stefan Haas, Chief Executive Officer του TÜV AUSTRIA Group σε αποκλειστική συνέντευξη στο cibum, έδωσε μία άλλη εικόνα της ηγεσίας, κατέγραψε τις επιτυχίες του Ομίλου, αναφέρθηκε στον ανταγωνισμό και αποκάλυψε μικρά αλλά σημαντικά σημεία της προσωπικής του ζωής και πορείας. Της Ελένης Τσαγκά Χαμογελαστός, απλός και προσιτός… Τι και αν διοικεί έναν παγκόσμιο

Καιρός: Ιταλοί μετεωρολόγοι εκπέμπουν SOS – Σύγκρουση ψυχρών αέριων μαζών

Για σύγκρουση ψυχρών αέριων μαζών και έντονο δείγμα χειμώνα στην Γηραιά Ήπειρο κάνουν λόγο οι ειδικοί. Στην ανάρτησή του το Weather Phenomena για τον καιρό αναφέρει: Ανοικτό αφήνουν το ενδεχόμενο οι Ιταλοί μετεωρολόγοι να επικρατήσει ένα άκρως χειμωνιάτικο μοτίβο καιρού στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, με βροχές, καταιγίδες αλλά και με πολύ πυκνές χιονοπτώσεις σε

Απεργία 20 Νοεμβρίου: Συμμετέχουν και οι οδοντίατροι

Στην 24ωρη πανελλαδική απεργία που έχουν προκηρύξει ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ για την Τετάρτη (20/11/2024) συμμετέχουν και οι οδοντίατροι. Αποφάσεις συμμετοχής έχουν πάρει ήδη η ΟΕΝΓΕ και η ΠΟΕΔΗΝ. Η Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία συμμετέχει στην απεργία κάνοντας λόγο για «διάλυση του ΕΣΥ» το οποίο «παραμένει υποχρηματοδοτούμενο και υποστελεχωμένο. Οδοντίατροι και ιατροί όλων των ειδικοτήτων και βαθμίδων

Λεηλατήθηκε μεγάλο κονβόι φορτηγών που μετέφερε τρόφιμα στη Γάζα – Χάθηκαν 98 από τα 109 οχήματα

Αξιωματούχος της υπηρεσίας του ΟΗΕ δήλωσε στο Reuters ότι αυτοκινητοπομπή με 109 φορτηγά λεηλατήθηκε στις 16 Νοεμβρίου αφού εισήλθε στη Γάζα, με αποτέλεσμα να χαθούν 98 φορτηγά σε ένα από τα χειρότερα, σύμφωνα με εργαζομένους σε ανθρωπιστικές οργανώσεις, περιστατικά αυτού του είδους στους 13 και πλέον μήνες πολέμου.  Η αυτοκινητοπομπή που μετέφερε τρόφιμα τα οποία
spot_imgspot_img
HS/VTOL: Τo μέλλον των αεροπορικών Ειδικών Δυνάμεων

Σχέδιο της Piasecki για το υπερταχύ αεροσκάφος κάθετης απο-προσγείωσης για τον Αμερικανικό Στρατό.

H Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπορίας ΗΠΑ (AFSOC) θέτει ως κεντρική απαίτηση για τις νέες πλατφόρμες διείσδυσης και υποστήριξης μάχης των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων (SOF) τον συνδυασμό της μεγάλης ταχύτητας και της κάθετης απογείωσης.

Σε έναν μελλοντικό πόλεμο εναντίον τεχνολογικά προηγμένων αντιπάλων όπως η Κίνα και η Ρωσία, η Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπορίας ΗΠΑ (Air Force Special Operations Command – AFSOC) θα χρειαστεί αεροσκάφη μεγάλης ταχύτητας, μεγάλης επιβιωσιμότητας, μεγάλης ακτίνας και ικανά να απογειώνονται και να προσγειώνονται σε δύσκολα εδάφη χωρίς διαδρόμους προσγείωσης. Η απάντηση στο πρόβλημα, σύμφωνα με τον Υποπτέραρχο Ντέιβιντ Χάρις, διευθυντή ολοκλήρωσης και ενσωμάτωσης της USAF, πιθανώς θα βρεθεί σε αεροσκάφη μεγάλης ταχύτητας και κάθετης απογείωσης που αναπτύσσονται απο την βιομηχανία.

Το μέτωπο του Ινδο-Ειρηνικού χαρακτηρίζεται από τεράστιες αποστάσεις, τις οποίες θα πρέπει να διανύσουν γρήγορα οι αμερικανικές Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων (USSOF). Η μεγάλη ταχύτητα των αεροπορικών πλατφορμών μεταφοράς SOF αποτελεί ταυτόχρονα κρίσιμο παράγοντα επιβιωσιμότητας, όχι μόνον από την άποψη της αποφυγής αντιαεροπορικών πυραύλων, αλλά κυρίως από την άποψη της ταχείας αλλαγής θέσης των SOF και των πλατφορμών στο έδαφος, ώστε να μην εντοπιστούν και προσβληθούν από βαλλιστικά βλήματα ή πυραύλους πλεύσης.

2 1

Η Bell έχει προτείνει διάφορα φουτουριστικά σχέδια για το πρόγραμμα HSVTOL.

Με βάση τις ανωτέρω απαιτήσεις, η USAF αναζητά ένα αεροσκάφος που θα αναπτύσσει ταχύτητες ανάλογες εκείνων των αεριωθούμενων αεροσκαφών, θα απο-προσγειώνεται κάθετα, και θα διαθέτει παθητικά και ενεργητικά συστήματα αυτοάμυνας. Το αεροσκάφος, επίσης, θα πρέπει να είναι αρκετά ευρύχωρο, ώστε να μεταφέρει και εφόδια (εκτός από SOF) ώστε να εντάσσεται στο ευρύτερο δίκτυο αερομεταφορών μάχης. Η μεγάλη ακτίνα δράσης είναι επίσης ένα κρίσιμο ζητούμενο. Μία ακτίνα μάχης 1.250 χλμ. είναι βασικός στόχος. Ταυτόχρονα, το αεροσκάφος θα πρέπει να προβάλλει μικρό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος, ώστε να διεισδύει και να αποχωρεί με ασφάλεια σε εχθρικούς εναέριους χώρους.

Αν και η τεχνολογία αεροσκαφών Μεγάλης Ταχύτητας/ Κάθετης Απογείωσης (High Speed/ Vertical Take Off – ΗS/VTOL) δεν έχει ακόμα ωριμάσει αρκετά, και η USAF δεν έχει κάποιο πρόγραμμα που θα χρηματοδοτούσε την ανάπτυξη τέτοιας τεχνολογίας, ιδιωτικές αεροναυπηγικές εταιρείες, όπως η Bell Flight και η Sikorsky της Lockheed Martin έχουν παρουσιάσει στην Αεροπορία κάποιες ιδέες. Στον εμπορικό αεροπορικό τομέα υπάρχουν αρκετές σχεδιάσεις, τις οποίες η USAF εξετάζει υπό το πρίσμα των επιχειρησιακών της απαιτήσεων και ειδικά με βάση την δυνατότητα διοικητικής μερίμνης υπό συνθήκες πολέμου.

Τον Αύγουστο 2021, ο διαδικτυακός κόμβος πρωτοποριακών ιδεών και σχεδίων της USAF, ΑFWERX, διεξήγαγε μία παρουσίαση 35 σχεδίων HS/VTOL τόσο από παραδοσιακούς αεροπορικούς κατασκευαστές, όπως η Bell, αλλά και από νέους, όπως η Horizon Aircraft. Μετά από αυτή την παρουσίαση, οι εταιρείες περιμένουν να δουν ποιά σχέδια θα χρηματοδοτηθούν από την Αεροπορία.

3 4

Ακόμα ένα σχέδιο-πρόταση της Bell για το πρόγραμμα HSVTOL στην κατηγορία του μεσαίου μεγέθους.

Η αλλαγή αντιπάλου για τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις και ιδιαίτερα για τις USSOF επηρεάζει καταλυτικά τα χαρακτηριστικά του νέου αεροσκάφους Ειδικών Επιχειρήσεων της AFSOC. Στον Πόλεμο κατά της Τρομοκρατίας, ο αντίπαλος δεν διέθετε αντιαεροπορικά συστήματα, και η μόνη απειλή στην ουσία βρισκόταν επί των Ζωνών Προσγείωσης και προερχόταν από ελαφρά όπλα και φορητούς εκτοξευτές αντιαρματικών ρουκετών. Εναντίον, όμως, μεγάλων και εξελιγμένων δυνάμεων (όπως η Κίνα και η Ρωσία) με αντιαεροπορικούς και βαλλιστικούς πυραύλους μεγάλης ακτίνας, τα αεροσκάφη Ειδικών Επιχειρήσεων (και γενικά της USAF) πρέπει να βρίσκονται όσο το δυνατόν μακρύτερα από αυτά τα όπλα. Η USAF παραδέχεται ότι η πλειοψηφία των αεροπορικών της βάσεων στον Ινδικό και τον Ειρηνικό μπορεί να προσβληθεί από βαλλιστικά βλήματα, που διαθέτει η Κίνα αλλά και μικρότεροι “παίκτες”.

Τα μεταφορικά αεροσκάφη HS/VTOL δεν θα είναι χρήσιμα μόνον για τις USSOF, αλλά και για την γενικότερη στρατηγική της USAF. Για να αντιμετωπιστεί η ικανότητα προσβολής μεγάλων βάσεων από τον εχθρό, η USAF σχεδιάζει να εφαρμόσει μία στρατηγική “ευέλικτης ανάπτυξης μάχης” (agile combat employment), η οποία προβλέπει μικρά “πακέτα” αεροσκαφών που θα μπορούν να προσγειώνονται σε μικρά αεροδρόμια φιλικών/ συμμαχικών κρατών, να ανεφοδιάζονται σε καύσιμα και όπλα, και να απογειώνονται ξανά. Αυτά τα αεροδρόμια θα είναι εναλλακτικές λύσεις ανεφοδιασμού, σε περίπτωση που οι κύριες αεροπορικές βάσεις θα είναι βομβαρδισμένες και ανίκανες να εξυπηρετήσουν αεροσκάφη για μικρές ή μεγάλες περιόδους.

Στις αρχές Αυγούστου 2021, η Bell αποκάλυψε σχεδιάσεις μίας πλατφόρμας HS/VTOL που θα κατασκευάζεται σε ελαφριά, μεσαία και βαριά εκδόσεις. Η εταιρεία ευελπιστεί να αναπτύξει ένα ελικοφόρο που θα πετά με ταχύτητα άνω των 400 κόμβων – πολύ μεγαλύτερη της ταχύτητας των αεροσκαφών κλίνοντος στροφείου όπως το CV-22 Osprey – και θα προσφέρει ακτίνα μάχης 800 χλμ. Η επιβιωσιμότητα του αεροσκάφους θα επιτυγχάνεται με την απόκρυψη των ελίκων μετά την απογείωση (διπλώνοντας τες προς τα μέσα) και την χρήση εν συνεχεία κινητήρων τζετ. Χωρίς να εξέχει τίποτα από το αεροσκάφος, το ίχνος του αεροσκάφους στα ραντάρ θα μειώνεται δραματικά.

Κύρια πρόκληση είναι μετάβαση από κίνηση με έλικες σε κίνηση με τζετ, ώστε να επιτυγχάνονται υψηλές ταχύτητες και μεγάλα ύψη ταξιδίου. Ένα ελαφρύ μοντέλο επίδειξης θα χρησιμοποιήσει δύο ειδών κινητήρες. Άλλα μοντέλα μπορεί να συνδυάζουν και τις δύο ικανότητες σε έναν κινητήρα, που θα παρέχει ώση από έλικες και από αεροπροωθητές.

4 1

Η Kaman προσφέρει και αυτή ιδέες και σχέδια για το HSVTOL.

Άλλα σχέδια που παρουσιάστηκαν στον κόμβο AFWERX της USAF περιλαμβάνουν το Cavorite X5 της Horizon Aircraft, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία πετά με ταχύτητα 275 μ.α.ω σε ακτίνα 340 μιλίων, και το υβριδικό-ηλεκτρικό NAV55 της Jaunt Air Mobility. Η ομάδα Northrop Grumman-Jetoptera συμμετέχει με μία σχεδίαση που θα χρησιμοποιεί προσαρμοζόμενη υγρή πρόωση (adaptive fluidic propulsion) ώστε το αεροσκάφος να πετά σαν αεριωθούμενο και να αιωρείται σαν ελικόπτερο, καταναλώνοντας λιγότερα καύσιμα.

Οι απαιτήσεις αερομεταφορών της USAF και διείσδυσης της AFSOC έναντι αντιπάλων σύγχρονων μεγάλων δυνάμεων δείχνουν ότι με τα παρόντα αεροπορικά μέσα Ειδικών Επιχειρήσεων, η ικανότητα διείσδυσης και εν τέλει διεξαγωγής Ειδικών Επιχειρήσεων των USSOF και γενικότερα των SOF του ΝΑΤΟ απέναντι στην Ρωσία και την Κίνα είναι σχεδόν μηδενική. Αυτό επηρεάζει κυρίως τις αποστολές της Ειδικής (στρατηγικής) Αναγνώρισης και της στρατηγικής Άμεσης Δράσης, ήτοι την ανάπτυξη ομάδων αναγνώρισης και την εκτέλεση καταδρομικών ενεργειών σε στρατηγικούς στόχους βαθιά στο εχθρικό έδαφος και γενικότερα σε περιοχές με υψηλό βαθμό απαγόρευσης.

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

[tds_leads input_placeholder="Your email address" btn_horiz_align="content-horiz-center" pp_msg="SSd2ZSUyMHJlYWQlMjBhbmQlMjBhY2NlcHQlMjB0aGUlMjAlM0NhJTIwaHJlZiUzRCUyMiUyMyUyMiUzRVByaXZhY3klMjBQb2xpY3klM0MlMkZhJTNFLg==" pp_checkbox="yes" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLXRvcCI6IjMwIiwibWFyZ2luLWJvdHRvbSI6IjQwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9LCJwb3J0cmFpdCI6eyJtYXJnaW4tdG9wIjoiMTUiLCJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiMjUiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sInBvcnRyYWl0X21heF93aWR0aCI6MTAxOCwicG9ydHJhaXRfbWluX3dpZHRoIjo3NjgsImxhbmRzY2FwZSI6eyJtYXJnaW4tdG9wIjoiMjAiLCJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiMzAiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sImxhbmRzY2FwZV9tYXhfd2lkdGgiOjExNDAsImxhbmRzY2FwZV9taW5fd2lkdGgiOjEwMTksInBob25lIjp7Im1hcmdpbi10b3AiOiIyMCIsImRpc3BsYXkiOiIifSwicGhvbmVfbWF4X3dpZHRoIjo3Njd9" display="column" gap="eyJhbGwiOiIyMCIsInBvcnRyYWl0IjoiMTAiLCJsYW5kc2NhcGUiOiIxNSJ9" f_msg_font_family="downtown-sans-serif-font_global" f_input_font_family="downtown-sans-serif-font_global" f_btn_font_family="downtown-sans-serif-font_global" f_pp_font_family="downtown-serif-font_global" f_pp_font_size="eyJhbGwiOiIxNSIsInBvcnRyYWl0IjoiMTEifQ==" f_btn_font_weight="700" f_btn_font_size="eyJhbGwiOiIxMyIsInBvcnRyYWl0IjoiMTEifQ==" f_btn_font_transform="uppercase" btn_text="Unlock All" btn_bg="#000000" btn_padd="eyJhbGwiOiIxOCIsImxhbmRzY2FwZSI6IjE0IiwicG9ydHJhaXQiOiIxNCJ9" input_padd="eyJhbGwiOiIxNSIsImxhbmRzY2FwZSI6IjEyIiwicG9ydHJhaXQiOiIxMCJ9" pp_check_color_a="#000000" f_pp_font_weight="600" pp_check_square="#000000" msg_composer="" pp_check_color="rgba(0,0,0,0.56)" msg_succ_radius="0" msg_err_radius="0" input_border="1" f_unsub_font_family="downtown-sans-serif-font_global" f_msg_font_size="eyJhbGwiOiIxMyIsInBvcnRyYWl0IjoiMTIifQ==" f_input_font_size="eyJhbGwiOiIxNCIsInBvcnRyYWl0IjoiMTIifQ==" f_input_font_weight="500" f_msg_font_weight="500" f_unsub_font_weight="500"]

Πρόσφατα

spot_img