36.4 C
Athens
Σάββατο, 24 Αυγούστου, 2024
ΑρχικήΝέα ΤάξηΆνοιξε η πλατφόρμα για καταγγελίες κατά ιδιοκτητών ακινήτων για τα μέτρα πυροπροστασίας

Άνοιξε η πλατφόρμα για καταγγελίες κατά ιδιοκτητών ακινήτων για τα μέτρα πυροπροστασίας

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Ανακαλούνται χιλιάδες εμφιαλωμένα νερά λόγω σωματιδίων… αγνώστου ταυτότητας

Η εταιρεία παραδέχθηκε βλάβη στο σύστημα φιλτραρίσματος στην εγκατάσταση εμφιάλωσης του νερού.  Η Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων της Ιρλανδίας ανακοίνωσε την ανάκληση σκέτου και ανθρακούχου εμφιαλωμένου νερού της εταιρείας Comeragh που πωλούνται από την αλυσίδα σουπερμάρκετ Aldi. Η ανάκληση εντάσσεται στην κατηγορία 1 «For Action» δηλαδή υψηλού κινδύνου. Ο λόγος της ανάκλησης είναι η « πιθανή παρουσία

Καιρός: Έρχεται ψυχρή «εισβολή» από την Ουκρανία – Πότε ξεκινάει η «βουτιά» της θερμοκρασίας

Αλλαγή των καιρικών συνθηκών από την επόμενη εβδομάδα εμφανίζουν τα μετεωρολογικά μοντέλα. Ο μετεωρολόγος, διευθυντής της ΕΜΥ, Θοδωρής Κολυδάς, σε ανάρτησή του επισημαίνει ότι από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινά αρκετή αστάθεια, «ανορθόδοξη», όπως τη χαρακτηρίζει, στη χώρα με τοπικές βροχές ή καταιγίδες κυρίως το μεσημέρι και το απόγευμα στα ηπειρωτικά. Εξηγεί ότι οι ψυχρές αέριες

Καιρός: Δραματική αλλαγή τις επόμενες ώρες – Πού θα πέσει κάτω από τους 30 βαθμούς η θερμοκρασία

Δραματική αλλαγή στον καιρό τις επόμενες ώρες καθώς σύμφωνα με τον προγνώστη, Θεοφάνη Χατζηγρίβα, η θερμοκρασία θα πέσει σε αρκετές περιοχές και κάτω από τους 30 βαθμούς! Όπως αναφέρει σε ανάρτησή του, αυλώνας από την βορειοανατολική Ευρώπη θα ρίξει τη θερμοκρασία η οποία μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα φτάσει στους 32 βαθμούς μέγιστη

Σεισμός 3,3 Ρίχτερ στα Δωδεκάνησα

Σεισμική δόνηση μεγέθους 3,3 Ρίχτερ καταγράφηκε στις 14:04 το μεσημέρι του Σαββάτου, 24 Αυγούστου 2024, στην περιοχή των Δωδεκανήσων, σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών. Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε σε απόσταση 27 χιλιομέτρων νότια των Φηρών, στην περιοχή της Σαντορίνης, και 97 χιλιομέτρων βόρεια του Ηρακλείου της Κρήτης. Η σεισμική δόνηση είχε εστιακό βάθος

Ρωσική FAB 3000 έπληξε ουκρανικές θέσεις κοντά στην Oλγκόβκα (βίντεο)

Ρωσική FAB 3000 έπληξε ουκρανικές θέσεις κοντά στην Oλγκόβκα. Η FAB-3000 είναι μια σοβιετικής σχεδίασης, γενικής χρήσης υψηλής εκρηκτικότητας βόμβα, που διακρίνεται για τις σημαντικές καταστροφικές της ικανότητες. #UkraineRussiaWar 🌐 Place: #Ol'govka🕰 Date: ~23.08.2024📌 Coordinates: 51.376500, 35.028000👩‍🚀 Squad: #GroupNorth 📝 Description: Russian FAB 3000 strikes Ukrainian Armed Forces positions near Ol'govka.🖥 id: 24082024.0836✉️source: https://t.co/juwfojRhyZ Map:
spot_imgspot_img

Το κράτος έδωσε και επίσημα την δυνατότητα σε πολίτες να κάνουν αναφορά και καταγγελία για ακαθάριστα οικόπεδα, προκειμένου να παρεμβαίνει η εξουσία στο πλαίσιο της πυροποστασίας, τα μέτρα της οποία κατήγγειλε ο Συνήγορος του Πολίτη ως «υπέρμετρο οικονομικό κόστος« και πως «θίγουν το δικαίωμα της ιδιοκτησίας» – ΕΔΩ!

Τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έκαναν δυνατή την καταγγελία, με στόχο να πιέσουν τους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν στην τήρηση όσων ζητά η κυβέρνηση!

Για να συνδεθούν οι πολίτες και να καταγγείλουν συμπολίτες τους με «ακαθάριστα οικόπεδα και ακίνητα» πρέπει να συνδεθούν με τους κωδικούς του TaxisNet ή του e – Banking.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι καταγγελίες έχουν αρχίσει να πέφτουν «βροχή», με τον έναν πολίτη να καταγγέλλει τον άλλον για χίλιους και δύο λόγους!

Δείτε ΕΔΩ!

«Κόλαφος» ο συν. του Πολίτη για τα μέτρα πυροπροστασίας

Ο Συνήγορος του Πολίτη κάνει λόγο για «υπέρμετρο οικονομικό κόστος» σε κείμενο με παρατηρήσεις που απέστειλε στον υπουργό ΠΕΝ, Θόδωρο Σκυλακάκη, σε σχέση με την Πυροπροστασία των ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων, για την οποία διαβάσατε εκτενές άρθρο στο ΕΛ!

Ο Συνήγορος του Πολίτη, επικρίνει την σχετική ΚΥΑ, τονίζοντας ότι οι πολίτες θα κληθούν να πληρώσουν πολλές χιλιάδες ευρώ, ενώ όπως χαρακτηριστικά γράφεται: «Η επίμαχη ΚΥΑ θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας (άρθρο 17)»!

Όπως αναφέρεται αναλυτικά:

Ο Συνήγορος του Πολίτη κατόπιν της μακροχρόνιας εμπειρίας του αναφορικά με την έρευνα υποθέσεων για τον καθαρισμό ιδιωτικών εκτάσεων και τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων πυροπροστασίας, θα ήθελε να θέσει υπόψη σας ορισμένες παρατηρήσεις αναφορικά με τα ζητήματα που τίθενται από την εφαρμογή της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019/23.05.23.

Η ανωτέρω ΚΥΑ εστιάζει σε μέτρα πυροπροστασίας των ακινήτων, τα οποία αφορούν τόσο το κέλυφος, όσο και τον περιβάλλοντα χώρο, ενώ εφαρμόζονται επιπρόσθετα των πυροσβεστικών διατάξεων, εφόσον αυτά είναι επαχθέστερα. Από το σύνολο των μέτρων που υποχρεούνται οι ιδιοκτήτες να υλοποιήσουν, ακόμα και αν με την εγκύκλιο 42966/1311/19.04.24 για φέτος τα μέτρα που υποχρεούνται αυτοί να λάβουν έχουν περιοριστεί, προκύπτει ένα υπέρμετρο οικονομικό κόστος, στις περισσότερες των περιπτώσεων πολλών χιλιάδων ευρώ (πχ. κατασκευή μάνδρας ύψους 1 μέτρου με άκαυστα υλικά, τοποθέτηση πυράντοχων εξωτερικών κουφωμάτων, τοποθέτηση μεταλλικής άκαυστης σίτας, αντικατάσταση υδροροών, πλήρωση διάκενων με άκαυστα υλικά ή ακόμα και αντικατάσταση στέγης, εγκατάσταση συστήματος καταιονισμού ύδατος κτλ).

Περαιτέρω, το πλήθος των πολιτών που θα αναγκαστούν να συμμορφωθούν με αυτά τα μέτρα είναι εξαιρετικά μεγάλο, γιατί η εν λόγω ΚΥΑ θεσπίζει οριζόντιες διατάξεις – με μόνη παράμετρομερικής διαφοροποίησης των υποχρεωτικών εργασιών την κλίμακα επικινδυνότητας τουακινήτου – που αφορούν τόσο τα ακίνητα εντός, όσο και τα ακίνητα εκτός σχεδίου, τα ακίνηταμόνιμης ή εξοχικής κατοικίας, όπως και τα ακίνητα οποιασδήποτε χρονολογίας κατασκευής,όσα και αυτά που πρόκειται να ανεγερθούν. Πρέπει να τονιστεί ότι η συγκεκριμένη ΚΥΑπροκύπτει ότι εστιάζει στην προστασία των ιδιωτικών περιουσιών, παρά στην προστασία τηςδημόσιας περιουσίας από την πυρκαγιά.

Επισημαίνεται ότι το κράτος μέχρι σήμερα επιτρέπει την εκτός σχεδίου δόμηση, χωρίς να έχει προηγηθεί συγκεκριμένος χωροταξικός σχεδιασμός, χωρίς να έχει επιλύσει τα ζητήματα των κοινόχρηστων οδών σε συνάρτηση με την οικοδομησιμότητα των γηπέδων κλπ., ενώ, έχει κρίνει ως ανεκτά και τα μορφώματα οικισμών εντός δασών και δασικών εκτάσεων, με τις αντίστοιχες διατάξεις για τις οικιστικές πυκνώσεις. Πολλώ δε μάλλον παραμένουν ακίνητα εντός δασικών και αναδασωτέων εκτάσεων τα οποία, εάν και έχουν κριθεί ως τελεσιδίκως αυθαίρετα, δεν κατεδαφίζονται. Επίσης, η διαδικασία ολοκλήρωσης των δασικών χαρτών της χώρας καθυστερεί, καθώς οι αρμόδιες επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων καλούνται να διαχειριστούν πλήθος αντιρρήσεων των πολιτών. Επιπλέον, συχνά σημειώνονται καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων αντιπυρικής προστασίας εντός δασών και δασικών εκτάσεων. Η διοίκηση και οι σχετικοί φορείς είναι υπεύθυνοι για τη λήψη μέτρων κατά των πυρκαγιών με τις ενδεδειγμένες προληπτικές ενέργειες (διάνοιξη αντιπυρικών οδών, υπογειοποίηση καλωδίων ηλεκτρισμού, καθαρισμό εκτάσεωνπαρακείμενων στο οδικό δίκτυο κτλ), όπως επίσης και για την πυρόσβεση. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι το κράτος δεν είναι συνταγματικά αποδεκτό (άρθρα 24 και 17 του Συντάγματος) να μετακυλύει, σε μεγάλο βαθμό, τις ευθύνες της προστασίας της περιουσίας και του περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές στους ιδιώτες, με υπέρμετρα, μάλιστα, επαχθείς οικονομικά όρους για αυτούς.

Εκτός των ανωτέρω, η επίμαχη ΚΥΑ θίγει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας (άρθρο 17), καθώς, όπως προαναφέρθηκε, τα έξοδα υλοποίησης των υποχρεωτικών μέτρων πυρασφάλειας είναι υπέρογκα και όσοι πολίτες δε δύνανται να τα καταβάλλουν θα κατευθυνθούν αναγκαστικά προς την επιλογή μεταβίβασης των ακινήτων τους ή θα βρεθούν υπόχρεοι καταβολής υψηλών διοικητικών προστίμων, που καμία αντιστοιχία δεν έχουν με τα πρόστιμα που προβλέπονται στις υφιστάμενες πυροσβεστικές διατάξεις. Παράλληλα, θα προκύψει και το ζήτημα της δυσχέρειας ασφάλισης της περιουσίας κατά της πυρκαγιάς, γιατί εκτιμάται ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα απαιτήσουν την τήρηση των συγκεκριμένων μέτρων πριν προβούν στη σύναψη σύμβασης, ενώ τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που βρίσκονται σήμερα εν ισχύ, είναι πολύ πιθανό, να τροποποιηθούν με επαχθέστερα ασφάλιστρα για όσους πολίτες δεν έχουν προβεί στις προβλεπόμενες εργασίες.

Οι πυροσβεστικές διατάξεις περί καθαρισμού εκτάσεων που ίσχυαν και ισχύουν μέχρι σήμερα κατά την άποψη της Αρχής, είναι επαρκείς, πλήρως λειτουργικές και εφαρμόσιμες από όλους τους πολίτες. Συγκεκριμένα η τελευταία πυροσβεστική διάταξη 20/2024 προβλέπει τα ακόλουθα: α) Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα, β Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά, γ) Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου, δ) Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους, ε) Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων. Τα πρόστιμα καθορίζονταν ως εξής: α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ, β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Ο Δήμος σε περίπτωση μη συμμόρφωσης αναλαμβάνει τον αυτεπάγγελτο καθαρισμό των εκτάσεων εάν ο ιδιοκτήτης αμελεί να το πράξει. Η συγκεκριμένη πυροσβεστική διάταξη αφορά τόσο τα εντός ορίων οικισμού, όσο και τα εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, ως και εκτάσεις χωρίς κτίσμα στα 100 μέτρα από τα όρια των οικισμών.

Συμπερασματικά, ο Συνήγορος του Πολίτη εκτιμά ότι τα μέτρα, τα οποία ήδη ισχύουν με τις πυροσβεστικές διατάξεις, είναι πλήρη και επαρκή τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και των ακινήτων. Εντούτοις, τα περιστατικά παράλειψης καθαρισμού των εκτάσεων θα έπρεπε, πιθανά, να αντιμετωπιστούν με υψηλότερα πρόστιμα, προκειμένου οι πολίτες να προβαίνουν αμελητί στις απαιτούμενες ενέργειες. Επίσης, είναι απαραίτητη η οργάνωση, στελέχωση και υποστήριξη των αρμοδίων υπηρεσιών των Δήμων ώστε να πραγματοποιούνται περισσότεροι έλεγχοι σε τακτική βάση. Τέλος, προς τη σωστή κατεύθυνση είναι η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος παρακολούθησης των ελέγχων και της πορείας του καθαρισμού των γηπέδων από την κεντρική διοίκηση.

Κατόπιν των ανωτέρω, η εφαρμογή της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019/23.05.23, θα οδηγήσει σε υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών και σε κάθε περίπτωση, τα υφιστάμενα ακίνητα, θα πρέπει να εξαιρεθούν από την εφαρμογή των συγκεκριμένων διατάξεων.

photo freepik

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img