33.1 C
Athens
Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΝέα ΤάξηΟι νέοι αυστηρότεροι στόχοι για τις εκπομπές CO2 το 2025 φέρνουν “πονοκέφαλο”...

Οι νέοι αυστηρότεροι στόχοι για τις εκπομπές CO2 το 2025 φέρνουν “πονοκέφαλο” στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Τροχαίο στη Χαλκίδα με σοβαρά τραυματισμένο οδηγό αυτοκινήτου – Δείτε φωτογραφίες 

Ένα σοβαρό τροχαίο καταγράφηκε σήμερα (5/9) στην Εύβοια, με έναν σοβαρά τραυματία μετά από σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό.Όπως αναφέρει το evima.gr, το τροχαίο έγινε στην περιοχή της Λαμψάκου στη Χαλκίδα, λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που έγινε το θανατηφόρο τροχαίο που έχασαν την ζωή τους τα δύο 20χρονα παιδιά το απόγευμα της περασμένης

Ανακαλείται γιαούρτι της Danone που έγινε… γάλα λόγω αλλοίωσης της συσκευασίας

Επείγουσα ειδοποίηση στους Γάλλους καταναλωτές για κίνδυνο από δημοφιλή γιαούρτια της Danone. Η Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων της Γαλλίας ανακοίνωσε την ανάκληση γιαουρτιών της Danone “Danone Le Nature” 125g x16  για «συγκεκριμένο ελάττωμα υφής σαν γάλα». Σύμφωνα με τη Rappel Conso εντοπίστηκε ελάττωμα κατασκευής, και ελάττωμα σφράγισης στη συσκευασία του γιαουρτιού (π.χ.: μικροδιαρροές, ελαττωματική θερμική σφράγιση)

«Καμπανάκι» από τον Τάσο Αρνιακό: Ανατροπή του καιρού τη νέα εβδομάδα – Έρχονται έντονα φαινόμενα

Συνεχίζεται η καιρική αστάθεια στην χώρα μας αύριο (Παρασκευή 6/9) με τις ισχυρές βροχές και καταιγίδες να εντείνονται στις δυτικές και κεντροβόρειες περιοχές της χώρας. Παρόμοιο θα είναι το σκηνικό καιρού και το Σαββατοκύριακο, ενώ σύμφωνα με την πρόγνωση του Τάσου Αρνιακού, η νέα εβδομάδα θα ξεκινήσει με φθινοπωρινό σκηνικό, με αισθητή πτώση της θερμοκρασίας.

Ιστορικές βροχοπτώσεις στη Σαχάρα – Πρωτοφανές τροπικό σύστημα

Ένα τροπικό σύστημα δίνει ισχυρές βροχοπτώσεις στο Μάλι, μια έρημη χώρα στη Βόρεια Αφρική. Σύμφωνα με το meteo24news το κύμα αυτό θα διασχίσει τη βόρεια Μαυριτανία και θα συνεχίσει προς τη δυτική και τη βόρεια Αλγερία τις επόμενες ημέρες. Η έρημος Σαχάρα βιώνει ιστορικές βροχοπτώσεις!

Σοβαρό τροχαίο στη Χαλκίδα: Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό

Ακόμη ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 5 Σεπτεμβρίου στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου στη Χαλκίδα μετά από σύγκρουση φορτηγού με αυτοκινήτου. Ειδικότερα και σύμφωνα με πληροφορίες του eviathema.gr υπό συνθήκες που διερευνώνται τα δύο οχήματα συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα, το ΙΧ επιβατικό όχημα να τυλιχθεί στις φλόγες. Ο οδηγός του οχήματος απεγκλωβίστηκε τραυματισμένος
spot_imgspot_img

και από την άλλη η θέσπιση νέων αυστηρότερων στόχων για τις εκπομπές CO2 οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οδηγούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην βάση ενός δύσκολου προβλήματος που πρέπει άμεσα να επιλύσουν.

Σήμερα, όπως έχουν τα πράγματα, μόνο η Geely και η SAIC δεν χρειάζεται να ανησυχούν για πρόστιμα που θα προέρχονται από τις εκπομπές ρύπων. Αντίθετα, η VW και η Ford βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο μεγάλων προστίμων. Αν εφαρμοστούν αυτά τότε σίγουρα θα βρεθούν σε δεινή οικονομική κατάσταση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει ένα χρονοδιάγραμμα στους κατασκευαστές που έχει να κάνει με τις μέσες εκπομπές ρύπων των νέων μοντέλων της. Από το 2020, αυτός ο μέσος όρος ήταν 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Από το επόμενο έτος, ο μέσος όρος θα μειωθεί στα 94 γρ/χλμ, ενώ το 2030 θα πέσει στα 50 γρ/χλμ μέχρι το 2035, όπου ο μέσος όρος θα πρέπει να είναι μηδενικός.

Το σίγουρο είναι ότι όλα τα μέτρα έχουν αποδώσει καθώς κατάφεραν να μειώσουν τους ρύπους σε όλη την Ευρώπη από τα 152γρ/χλμ το 2019 σε 107 γρ/χλμ το 2023. Αυτός ο αριθμός των ρύπων δυστυχώς αναμένεται να ανέβει μετά την μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω έλλειψης επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ειδικότερα στην Γερμανία που θεωρείται η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Για να επιτευχθεί ο αυστηρότερος στόχος της ΕΕ για το 2025, οι πωλήσεις EV θα πρέπει να καταγράφουν αύξηση και σε καμία περίπτωση μείωση. Όπως επισημαίνει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Dataforce, η θέση των κατασκευαστών είναι δύσκολη. Εύκολο έργο έχουν μόνο δύο εταιρείες που βρίσκονται ήδη κάτω από το όριο των 93,4 γρ/χλμ. Είναι ο Όμιλος SAIC, ο οποίος κατέχει τη μάρκα MG και η Geely που κατέχει, μεταξύ άλλων, τις μάρκες Volvo και Polestar. Η Toyota (105 γρ/χλμ) και η BMW (106 γρ/χλμ) βρίσκονται κοντά στον στόχο τους, ενώ δύσκολο έργο έχουν η Volkswagen (123 γρ/χλμ) και Ford (125 γρ/χλμ), που σε περίπτωση προστίμων θα αναγκαστούν να δώσουν τεράστια ποσά για πρόστιμα.

Αναλύσεις των δεδομένων κάνουν λόγο ότι μια αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς υβριδικά αυτοκίνητα στο χαρτοφυλάκιό της θα χρειαστεί το 37% του συνόλου των πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Μια άλλη τακτική που έχει ακολουθηθεί παλιότερα είναι η αγορά πιστοποιητικών εκπομπών από κατασκευαστές που διαθέτουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε εταιρείες με υψηλές εκπομπές ρύπων να κατεβάσουν τον μέσο όρο.

Ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας που θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει σημαντική μείωση των τιμών. Ήδη τους τελευταίους μήνες βλέπουμε πτώση τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ως ένα βαθμό οφείλεται και στην αντίστοιχη μείωση των τιμών των μπαταριών.

Κυριάκος Παρασίδης – ΑΠΕ-ΜΠΕ / photo:

Διαβάστε εδώ

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img