25.1 C
Athens
Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠόλεμοςΑμυντική βιομηχανίαΑιγυπτιακή αεροπορία: επισημάνσεις και προβληματισμοί

Αιγυπτιακή αεροπορία: επισημάνσεις και προβληματισμοί

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

3 μέθοδοι ενίσχυσης του οργανισμού για όσους έχουν λάβει τα εμβόλια COVID-19 – Κουρδιστό Πορτοκάλι

Η πιο σημαντική μέθοδος είναι η γνώση, η επίγνωση και η συνειδητοποίηση της επίθεσης που δέχεται ο δυτικός πληθυσμός σε μία προσπάθεια μείωσής του λόγω του σκασίματος της φούσκας του παγκοσμίου χρέους και του διαχρονικού οράματος μιας χούφτας οικογενειών να ελέγξουν ένα κόσμο μόλις 2 δις πληθυσμού και μάλιστα υπό βιομετρική (με ότι και εάν

Συναγερμός στην Ιταλία – Ανακαλούνται δεκάδες μάρκες έτοιμες σαλάτες με μολυσμένο μαρούλι

22 μάρκες έτοιμες σαλάτες είναι μολυσμένες με το βακτήριο L. monocytogenes. Το Υπουργείο Υγείας της Ιταλίας ανακοίνωσε την ανάκληση από την αγορά πολλών ειδών και επωνυμίας, συσκευασιών σαλάτας που περιέχουν μαρούλι iceberg και πωλούνται από όλα τα μεγάλα σουπερμάρκετ της χώρας. Το μαρούλι είναι μολυσμένο με το παθογόνο βακτήριο Listeria monocytogenes. Όλες οι μολυσμένες σαλάτες

meteo.gr: Τα σημαντικότερα ύψη βροχής την Παρασκευή 13/09

Τα σημαντικότερα ύψη βροχής την Παρασκευή 13/09 Σύνταξη άρθρου: Γ. Παπαβασιλείου, Κ. Λαγουβάρδος ΕΑΑ - Πεντέλη, Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024, 18:00 Σύμφωνα με το δίκτυο αυτόματων μετεωρολογικών σταθμών του meteo.gr / Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών αξιόλογες βροχές σημειώθηκαν κατά τόπους σε τμήματα της δυτικής και βόρειας χώρας την Παρασκευή 13/09. Το μεγαλύτερο ύψος βροχής καταγράφηκε στο

ΕΕ – Αναλύσεις τροφίμων: Έγκριση νέου κανονισμού για τον έλεγχο εφαρμογής των μικροβιολογικών κριτηρίων

Οι αναλυτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από τα εργαστήρια κατά τους επίσημους ελέγχους. Ο κανονισμός (ΕΕ) 2017/625 θεσπίζει κανόνες για τη διενέργεια επίσημων ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών με σκοπό την εξακρίβωση της συμμόρφωσης με τη νομοθεσία της ΕΕ  για την ασφάλεια των τροφίμων σε όλα τα στάδια της παραγωγής, της μεταποίησης και

Moody’s: Αναβάθμισε τις προοπτικές για την ελληνική οικονομία, παρέμεινε το Ba1

Η Moody’s αναβάθμισε απόψε (13/09) την προοπτική της ελληνικής οικονομίας σε θετική από σταθερή, παραμένοντας ο μοναδικός από τους κορυφαίους οίκους αξιολόγησης που τοποθετεί την Ελλάδα μία βαθμίδα κάτω από την επενδυτική (στο Ba1). «Η αλλαγή των προοπτικών σε θετικές αντανακλά αυξημένη πιθανότητα διαρκούς ενίσχυσης της υγείας του τραπεζικού τομέα, η οποία μειώνει τους κινδύνους
spot_imgspot_img

Σε φάση δυναμικής ανάπτυξης έχει μπει η Αιγυπτιακή αεροπορία. Έτσι, μετά τις προμήθειες Rafale και MIG-29M, την πιθανολογούμενη απόκτηση EF-2000 Typhoon, την αποτυχημένη απόπειρα αγοράς μαχητικών SU-35, την πρόταση από τις Η.Π.Α για F-15EX, πηγές προερχόμενες από την χώρα του Νείλου κάνουν λόγο για την απόκτηση 40 σε πρώτη φάση μαχητικών J-10C από την Κίνα.

Παράλληλα συζητήσεις διεξάγονται στο παρασκήνιο για την πιθανή συμπαραγωγή αεροσκαφών FC-31/J-35, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση αγοράς βαρέων μαχητικών J-20 Mighty Dragon.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν θέσει σε τροχιά εντυπωσιακής ανόδου την αιγυπτιακή εναέριας ισχύ, με προεκτάσεις που ξεπερνούν κατά πολύ τις δηλωμένες στρατηγικές της φιλοδοξίες και προβληματίζουν διεθνείς παίκτες όπως το Ισραήλ. Θα λέγαμε πως, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ναυτικής ισχύος της χώρας, μπαίνουν για τα καλά οι βάσεις για την στρατιωτική κυριαρχία της Αιγύπτου στο νότιο τμήμα της Ανατολικής Μεσογείου και όχι μόνο.

Ωστόσο θα πρέπει να γίνουν κάποιες επισημάνσεις, καθώς το προηγούμενο διάστημα κυριάρχησαν στο διαδίκτυο λανθασμένες προσεγγίσεις και λέχθηκαν ανακρίβειες σε σχέση με την κυοφορούμενη απόκτηση από πλευράς της Αιγύπτου κινεζικής κατασκευής μαχητικών.

Καταρχήν πρέπει να λεχθεί πως όντως η προμήθεια των J-10C συνιστά ένα άλμα στις επιχειρησιακές δυνατότητες της αιγυπτιακής πολεμικής αεροπορίας. Το αεροσκάφος φέρει σύγχρονα ηλεκτρονικά, ανάμεσα τους και ραντάρ AESA, σύγχρονα βλήματα A2A μεγάλου βεληνεκούς και ευρεία γκάμα όπλων αέρος-επιφανείας/εδάφους. Ειδικά η προσθήκη των βλημάτων PL-15, εκτιμάται πως θα εκτινάξει τις δυνατότητες εναέριας μάχης της αεροπορίας της χώρας. Επίσης το κόστος της όλης προμήθειας είναι εξόχως ανταγωνιστικό της προοπτικής αναβάθμισης του στόλου των F-16 της χώρας σε επίπεδο Viper.

Αιγυπτιακή αεροπορία: επισημάνσεις και προβληματισμοί

Αν και ακούστηκαν πολλά, τα τελευταία δεν θα αντικατασταθούν από τα J-10C. Ο στόλος των F-16 της Αιγύπτου είναι πολυπληθής, υποστηριζόμενες από μια μεγάλη και ικανή υποδομή υποστήριξης που διαθέτει τη ικανότητα τοπικής κατασκευής μεγάλου αριθμού ανταλλακτικών για τα αεροσκάφη της και εκτέλεσης μείζονων εργασιών συντήρησης και ανακατασκευής τους. Τα F-16 έχουν εκτιμώμενο χρόνο ζωής τις 8.000 ώρες πτήσης, που δύναται να επεκταθεί στις 12.000 μέσω εφαρμογής προγράμματος SLEP, εν σχέσει με τις μισές περίπου αντίστοιχες του J-10C. Επίσης τα αιγυπτιακά F-16 έχουν αναβαθμιστεί σε επίπεδο Block 40, με την εξαίρεση 20 F-16 Block 50/52 που παραδόθηκαν προ δεκαετίας.

E5gwlrlxwaayd3n

Τα αιγυπτιακά F-16 είναι οπλισμένα με κατευθυνόμενα βλήματα AGM-88 HARM, AGM-84 Harpoon, AGM-65 Maverick και βόμβες LGB GBU-24 Paveway II/III, ενώ είναι σημαντικό να σημειωθεί πως φέρουν εγχώρια “stand-off” πυρομαχικά και βόμβες διολίσθησης με σχετικό “κιτ” Al-Tariq LR που τα καθιστούν αξιόπιστη λύση για αποστολές Δ/Β και ναυτικής κρούσης.

Egypt F 16 9755 Nfw 13feb13 Andrew Jewson

Επίσης, παρά την γενική περί του αντιθέτου άποψη, τα αιγυπτιακά F-16 συνιστούν αξιόπιστη δύναμη αποτροπής για αποστολές αναχαίτησης παρά την πολύ-τονισμένη έλλειψη βλημάτων ARH AIM-120 AMRAAM. Και αυτό διότι οι ικανότητες του τελευταίου είναι υπερτονισμένες (σ.σ το βλήμα διαθέτει σχετικά χαμηλό kill ratio) καθώς δεν είναι ακριβώς “fire-and-forget” όπως υποστηρίζεται, καθώς σε μέσες αποστάσεις απαιτεί τακτική ανανέωση στοιχείων σκόπευσης από το ραντάρ του αεροσκάφους, ενώ οι AIM-7 Sparrow που διαθέτει η Αίγυπτος και με τους οποίους εξοπλίζει τα F-16 της, παρά τους περιορισμούς όγκους και βάρους, διαθέτουν εγγενώς μεγαλύτερη αντοχή σε ηλεκτρονικά αντίμετρα λόγω της ημι-ενεργού φύσης τους, ενώ φημολογείται έντονα πως η Αίγυπτος έχει εφαρμόσει μείζονες αναβαθμίσεις στους Sparrow (ανάμεσα τους με IIR και ARH αισθητήρες), κάτι που απαιτείται βέβαια να επιβεβαιωθεί.

Επίσης για τα F-16 της Αιγύπτου πιθανόν να αναζητηθούν εγχώριες ή και διακρατικές λύσεις εκσυγχρονισμού, παρόμοιες με τις αντίστοιχες της Τουρκίας και της Ν.Κορέας, που είναι οικονομικότερες, παρέχουν μεγαλύτερη αυτονομία και τη δυνατότητα να πιστοποιήσουν περισσότερα και ικανότερα όπλα και πυρομαχικά, χωρίς να απαιτείται η άδεια και συνεργασία του κατασκευαστή.

Τέλος, παρά τα θρυλούμενα, η Αίγυπτος δεν έχει μείνει καθόλου δυσαρεστημένη από τα MIG-29M που απέκτησε τα προηγούμενα χρόνια. Αντιθέτως, λόγω της ευελιξίας τους, των ικανοτήτων των βλημάτων A2A R-77-1 και των αντίστοιχων A2G/A2S Kh-31 και Kh-35 τους οποίους η Αίγυπτος απέκτησε σε ικανούς αριθμούς, κατέχουν μοναδική θέση στο οπλοστάσιο της Αιγυπτιακής πολεμικής αεροπορίας.

2879581 2003808809

Εκείνο που έχει αποτρέψει την Αίγυπτο στην απόκτηση περισσότερων μονάδων του τύπου είναι η καθυστέρηση στην εξέλιξη του ραντάρ Zhuk που φέρει το αεροσκάφος και-κυρίως-η απειλή των αμερικανικών κυρώσεων CAATSA, λόγω των οποίων ναυάγησε και η προμήθεια των 24 SU-35.   

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img