28.2 C
Athens
Κυριακή, 11 Αυγούστου, 2024
ΑρχικήΥγείαΑσφάλεια τροφίμωνΓιατί οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα “όμορφα” τρόφιμα ως πιο υγιεινά;

Γιατί οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα “όμορφα” τρόφιμα ως πιο υγιεινά;

Δημοσιεύθηκε:

Σχετικά

Σύριοι κυνηγοί αρμάτων στον Λίβανο: αποδομώντας τον μύθο του αήττητου

Η σύγκρουση στον Λίβανο το 1982 έχει απασχολήσει όσο λίγες την σύγχρονη στρατιωτική βιβλιογραφία. Αποτέλεσε στην ουσία, από επικοινωνιακής άποψης, την συνέχεια των πολέμων του ’67 και του ’73 στους οποίους χτίστηκε ο μύθος του αήττητου Ισραηλινού στρατού, ο οποίος είναι σε θέση να συντρίβει με χαρακτηριστική ευκολία τους αντιπάλους τους με ελάχιστες από την

Χαμάς: «Επικίνδυνη κλιμάκωση» από το Ισραήλ ο πολύνεκρος βομβαρδισμός σε σχολείο

Το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα Χαμάς, στην εξουσία στη Λωρίδα της Γάζας από το 2007, κατήγγειλε σήμερα την «επικίνδυνη κλιμάκωση» του πολέμου που διεξάγουν οι ένοπλες δυνάμεις του Ισραήλ για 309η ημέρα στον πολιορκημένο θύλακο, μερικές ώρες μετά τους τρεις βομβαρδισμούς σε σχολείο σήμερα το πρωί οι οποίοι στοίχισαν τη ζωή σε 93 ανθρώπους, σύμφωνα με

Ρωσικά άρματα μάχης έτοιμα για το Κουρσκ (video)

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας δημοσίευσε ένα βίντεο με μονάδες αρμάτων μάχης έτοιμες να πολεμήσουν τις ουκρανικές δυνάμεις στην περιοχή Κουρσκ που συνορεύει με την Ουκρανία. photo EPA-EPA

Μεσσηνία: Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στη Μεταξάδα

Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε η φωτιά που ξέσπασε νωρίτερα το Σάββατο σε περιοχή της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα, η πυρκαγιά ξεκίνησε από αγροτοδασική έκταση στην περιοχή Μεταξάδα και κινητοποιήθηκαν 70 πυροσβέστες με δύο ομάδες πεζοπόρων της 9ης ΕΜΟΔΕ, 21 οχήματα, 3 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

Ιραν: Καταδικάζει ως “έγκλημα πολέμου” τον πολύνεκρο βομβαρδισμό σχολείου στη Γάζα από το Ισραήλ

που διέπραξαν οι ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις, μετά τον πολύνεκρο βομβαρδισμό ενός σχολείου στη Γάζα, καλώντας τη διεθνή κοινότητα να στηρίξει τον παλαιστινιακό λαό. Αυτή η επίθεση «απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι το καθεστώς του απαρτχάιντ του Ισραήλ δεν σέβεται κανέναν κανόνα και κανονισμό του διεθνούς δικαίου ούτε τις ηθικές και ανθρωπιστικές αρχές», δήλωσε ο
spot_imgspot_img

Μην ξεγελιέστε από τα όμορφα τρόφιμα, προειδοποιεί μελέτη.

Ένας ερευνητής από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας δημοσίευσε μια νέα μελέτη στο Journal of Marketing που διερευνά κατά πόσο τα ελκυστικά τρόφιμα μπορεί να φαίνονται πιο υγιεινά στους καταναλωτές.

Οι καταναλωτές βλέπουν σχεδόν 7.000 διαφημίσεις τροφίμων και εστιατορίων ετησίως, με τη συντριπτική πλειονότητα να διαφημίζει το πρόχειρο φαγητό. Στα υλικά μάρκετινγκ, τα τρόφιμα είναι εκτενώς στυλιζαρισμένα ώστε να φαίνονται ιδιαίτερα όμορφα.

Οι διαφημιστές στοχεύουν σαφώς στο να κάνουν το φαγητό πιο θελκτικό. Αλλά μήπως η όμορφη αισθητική έχει και άλλες, ενδεχομένως προβληματικές επιπτώσεις στις εντυπώσεις σας για το φαγητό;

Από τη μία πλευρά, η όμορφη αισθητική συνδέεται στενά με την ευχαρίστηση και την απόλαυση. Η θέαση όμορφων έργων τέχνης και ανθρώπων ενεργοποιεί το κέντρο ανταμοιβής του εγκεφάλου και η παρατήρηση της ομορφιάς είναι εγγενώς ικανοποιητική.

Αυτή η σύνδεση με την ευχαρίστηση μπορεί να κάνει το όμορφο φαγητό να φαίνεται ανθυγιεινό, επειδή οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν την ευχαρίστηση και τη χρησιμότητα ως αμοιβαία αποκλειόμενες. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι έχουν τη γενική διαίσθηση ότι τα τρόφιμα είναι είτε νόστιμα είτε υγιεινά, αλλά όχι και τα δύο.

Από την άλλη, ένας συγκεκριμένος τύπος αισθητικής που ονομάζεται “κλασική”, χαρακτηρίζεται από τα ιδανικά πρότυπα που βρίσκονται στη φύση. Για παράδειγμα, ένα βασικό χαρακτηριστικό της κλασικής αισθητικής είναι η συμμετρία, η οποία είναι επίσης εξαιρετικά συχνή στη φύση.

Ένα άλλο εξέχον χαρακτηριστικό της κλασικής αισθητικής περιλαμβάνει την τάξη και τα συστηματικά μοτίβα, τα οποία, και πάλι, είναι πανταχού παρόντα στη φύση. Φαίνεται πιθανό ότι η χρήση περισσότερων από αυτά τα οπτικά χαρακτηριστικά που μοιάζουν με τη φύση θα μπορούσε να κάνει τις απεικονίσεις τροφίμων να μοιάζουν πιο φυσικές.

Το να φαίνεται πιο φυσικό, με τη σειρά του, μπορεί να κάνει τα τρόφιμα να φαίνονται πιο υγιεινά, επειδή οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν ότι τα φυσικά πράγματα (π.χ. βιολογικά τρόφιμα ή φυσικές θεραπείες) είναι πιο υγιεινά από τα αφύσικα πράγματα (π.χ. πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα ή συνθετικές χημικές ουσίες). Έτσι, λόγω της αντανάκλασης της φύσης, το ίδιο τρόφιμο μπορεί να φαίνεται πιο υγιεινό όταν είναι όμορφο (σε σύγκριση με όταν είναι άσχημο).

Σε μια σειρά πειραμάτων, ο ερευνητής εξέτασε αν το ίδιο τρόφιμο γίνεται αντιληπτό ως πιο υγιεινό όταν φαίνεται όμορφο ακολουθώντας τις αρχές της κλασικής αισθητικής (δηλ. συμμετρία, τάξη και συστηματικά μοτίβα) σε σύγκριση με όταν δεν φαίνεται. Για παράδειγμα, σε ένα πείραμα, οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν το τοστ αβοκάντο.

Όλοι διάβασαν πανομοιότυπες πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά και την τιμή, αλλά οι άνθρωποι κλήθηκαν τυχαία να δουν είτε ένα όμορφο τοστ αβοκάντο είτε ένα άσχημο τοστ αβοκάντο (οι εικόνες είχαν προηγουμένως, κατά μέσο όρο, αξιολογηθεί ως διαφορετικά όμορφες).

Παρά τις πανομοιότυπες πληροφορίες σχετικά με το τρόφιμο, οι ερωτηθέντες αξιολόγησαν το τοστ αβοκάντο ως συνολικά πιο υγιεινό (π.χ. πιο υγιεινό, πιο θρεπτικό, με λιγότερες θερμίδες) και πιο φυσικό (π.χ. πιο καθαρό, λιγότερο επεξεργασμένο) εάν είδαν την όμορφη εκδοχή σε σύγκριση με την άσχημη.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η διαφορά στις κρίσεις φυσικότητας οδήγησε στη διαφορά στις κρίσεις υγιεινότητας. Οι κρίσεις άλλων πτυχών, όπως η φρεσκάδα ή το μέγεθος, δεν επηρεάστηκαν. Τα πειράματα με διαφορετικά τρόφιμα και χειρισμούς ομορφιάς επέφεραν το ίδιο μοτίβο αποτελεσμάτων, γεγονός που υποδηλώνει ότι το αποτέλεσμα είναι απίθανο να είναι ιδιοσυγκρατικό για ορισμένες εικόνες.

Είναι σημαντικό ότι αυτές οι κρίσεις υγιεινής επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σε ένα πείραμα πεδίου, οι άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν σημαντικά περισσότερα χρήματα για μια όμορφη πιπεριά από μια άσχημη, και ένα σημαντικό μέρος αυτής της ενίσχυσης των τιμών κράτησης αποδόθηκε σε μια ανάλογη ενίσχυση των κρίσεων υγιεινής.

Subscribe

- Never miss a story with notifications

- Gain full access to our premium content

- Browse free from up to 5 devices at once

Πρόσφατα

spot_img